2014 YILINDA EN ÇOK KURŞUN KALEM ALDIK

2014 YILINDA EN ÇOK KURŞUN KALEM ALDIK

Türkiye?de 67 ilde 148 mağazası bulunan kırtasiye sektörünün en yaygın perakendecisi NT,  2014 yılında en çok kurşun kalemin tercih edildiğini açıkladı. Kurşun kalemlerin ardından en çok tercih edilen kalemler uçlu kalemler, boya kalemleri ve tükenmez kalemler oldu. NT Genel Müdürü Murat Kara konuyla ilgili şunları söylüyor: ? Yıl boyunca gerçekleşen satış rakamlarımıza göre Türkiye en çok Eylül ayında kalem alıyor. Okulların açılmasıyla birlikte sonbaharda kalem satışları en yüksek seviyesine ulaşıyor. En çok tercih edilen kalemlerin başında kurşun kalem geliyor. Kurşun kalemden sonra uçlu kalem olarak bilinen versatil kalemler ve boya kalemleri en çok tercih edilenler. Boya kalemlerinde ise en çok kuru boya tercih edilirken kuru boyayı pastel boya takip ediyor. Versatil kalemlerde ise en çok 0.7 uçlu kalemler tercih ediliyor. ? Tükenmez kaleme ilgi tükenmiyor Teknolojik gelişmelerin elle yazı yazmanın sonunu getireceği konuşulsa da NT Genel Müdürü Murat Kara bunun kısa sürede gerçekleşmesini pek mümkün görmüyor. Kara, ? Teknolojik gelişmeler hiç kuşku yok ki pek çok alışkanlığımızı değiştirdiği gibi yazı araç, gereçlerini ve yazma alışkanlıklarımızı da değiştirmekte. Örneğin, okullarımızda akıllı tahtaların çoğalması tebeşir ve tebeşir kalemlerinin satışlarını geçmiş yıllara oranla azaltmış durumda. Teknolojik gelişmelere karşın hem temel bir gereksinim olarak hem de bir ifade biçimi, bir tutku olarak geleneksel kalemlere olan talebin bitme noktasına geleceğini söyleyemeyiz. Hatta tam tersine ilginin hiç azalmadığı geleneksel kalemlerden bile bahsedebiliriz. Buna en güzel örneklerden biri tükenmez kalemler.  Diğer kalemlerden farklı olarak tükenmez kaleme olan ilgi yıl boyunca yüksek ve satış adetleri neredeyse her ay aynı seviyelerde. Bu durumun oluşmasında şirketlerin ekonomik çeşitleri nedeniyle promosyon ürün olarak tükenmez kalemleri tercih etmesi de etkili. ? dedi. Hediye olarak Dolmakalem tercih ediliyor Kalemin hediye olarak da çokça tercih edilen bir ürün olmasının özellikle dolma kalem satışlarına yansıdığını belirten Kara,  dolma kalem satışlarının yılsonlarında ve yılbaşlarında artış gösterdiğini belirtiyor. NT Genel Müdürü Murat Kara eğitim seviyelerine ve meslek gruplarına göre kalem tercihleri hakkında ise şunları ifade ediyor: ?Anaokulu öğrencileri en çok boyama kalemlerini, ilkokul ve ortaokul öğrencileri kurşun kalemleri, lise ve üniversite öğrencileri ise uçlu kalemleri ve fosforlu kalemleri tercih etmektedir. Öğretmenler, mürekkepli kalemleri, tahta kalemleri ve fosforlu kalemleri, şirketler promosyon çalışmalarında tükenmez kalemleri, siyasiler ve iş insanları ise lüks ve prestij kategorisine giren dolma kalemleri tercih etmektedir.? Görsel 2