Türkiye Kamu-Sen ve Türk Eğitim-Sen Erzurum Şube Başkanı Müfit Bayraktar, eğitim sisteminin sorunlarına değildi.
Hükümetin eğitim politikasını eleştiren Bayraktar, okullar arasındaki fiziki imkanların eşit olmadığını, müfredatın boş olduğunu öğretmen alım politikasının yanlışlarla dolu olduğunu ifade etti.
Bayraktar," Birçok alanda olumsuzluk yaşanmaktadır. Okullar arasında fiziki şartlar eşit değildir, müfredatın içi oldukça boştur. Cumhuriyet tarihinin en olumsuz eğitim politikasını yaşıyoruz. Birçok ataması yapılmayan öğretmen, MEB?in branş bazında beklentilere cevap vermediğine ve haksızlığa uğradığına inanmaktadır. 2014-2015 eğitim öğretim yılında da öğretmen ihtiyacının ücretli öğretmenlerle karşılanacağı açıktır. Birçoğu öğretmenlik formasyonuna dahi sahip olmayan ücretli öğretmenlik sisteminden artık vazgeçilmelidir. 2015 Şubat ayında 40 bin ek atama talebi mutlaka yerine getirilmelidir. Alan değişikliği konusunda bir çalışma olduğu bilinmektedir. MEB, alan değişikliği konusunda çalışma takvimini bir an önce açıklamalıdır."
Başöğretmen ve uzman öğretmenlik karmaşasının düzeltilmesini isteyen Bayraktar, şunları dedi:
"Bir kısım öğretmenler istese de rotasyon konusu öğretmen camiasında ciddi endişeler yaşanmasına sebep olmuştur. Birçok öğretmen, rotasyonu taşradan merkeze gelmenin yolu olarak görse de diğer kurum ve kuruluşlarda yapılan rotasyon uygulaması binlerce memuru mutsuz kılmış, hatta din görevlilerine yapılan rotasyon intiharlara bile sebep olmuştur. Bu sebeple uygulama yöntemi belirsiz olan rotasyon sonucunda öğretmenlerin ne ile karşılaşacağı belli değildir. Kaldı ki 800 binlik dev bir kitleye yapılacak rotasyonun nelere mal olacağını bugün kestirebilmek dahi mümkün değildir. MEB bu konuda endişeleri yok edecek bir yaklaşım sergilemek, öğretmenler ise rotasyona dikkatle yaklaşmak zorundadır. Türk Eğitim Sen sorumlu sendikacılık gereği uyarı görevini çeşitli vesilelerle yerine getirmiş, bundan sonra da üzerine düşen sorumluluğu yerine getirecektir."
Öğretmenlerin maaş karşılığı girdikleri ders saati sayısının artık ciddi rahatsızlıklar oluşturduğuna dikkat çeken Bayraktar, açıklamasında şu ifadelere yer verdi:
"Sınıf öğretmenleri 15 saat, teknik öğretmenler 20 saat maaş karşılığı derse girerken, branş öğretmenleri 15 saat girmektedir. Aynı işi yapan insanların farklı sayılarla maaş karşılığı derse girmesi haklı tepkileri beraberinde getirmektedir. Tüm öğretmenlerin maaş karşılığı ders sayısı, 15 saatte eşitlenmelidir. Öğretmenlerin nöbet görevleri tam bir angaryadır. Bu haklı talep dikkate alınarak nöbet görevlerine karşılık haftada 6 saat ek ders ücreti ödenmelidir."
Bayraktar, şöyle devam etti:
"Hizmetli, memur, teknisyen gibi eğitim çalışanlarının görev tanımları hala belirsizidir. Bu belirsizlik bir hukuk devletine yakışmamaktadır. Bu belirsizlik ortamında eğitim çalışanlarına her türlü angarya iş yüklenebilmektedir. Eğitim öğretime hazırlık ödeneği, sendikaların tüm taleplerine rağmen öğretmen dışında diğer eğitim çalışanlarına ödenmemektedir. Bu ödeneğin, üniversite çalışanlarını da kapsayacak şekilde tüm eğitim çalışanlarına verilmesi için, gerekli düzenlemeler yapılmalıdır. "
"Kredi ve Yurtlar Kurumu?nda atama ve yer değiştirmeler için esaslı bir sistem ihdas edilmeli, yer değiştirmelerde keyfiliklere, kişisel inisiyatiflere fırsat verilmemelidir" diyen Bayraktar şunları kaydetti:
"Yukarıda ifade ettiklerimiz, eğitim hizmet kolunda yaşanılan problemlerin çok azıdır. Bu problemlere onlarcasını dahil etmek mümkündür. Eğitim çalışanları bir bütünün vazgeçilmez parçalarıdır. Ülkeyi yönetenlerin, ilkokuldan, yüksek öğretime kadar, yaşanan tüm problemlere duyarlı yaklaşması, çözüm iradesini ortaya koyması gelişmiş, huzur ve refah içinde yaşayan bir ülke olmanın temel şartıdır. Huzursuz ve mutsuz eğitim çalışanları ile eğitim davasında başarılı olmak mümkün değildir. Türk Eğitim Sen olarak mali taleplerimizi kısıtlı tuttuğumuz, sadece bazılarını sıraladığımız problemlerin dikkate alınması ve çözüm iradesinin ortaya konulmasını bekliyoruz."