HANEHALKI BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ KULLANIM ARAŞTIRMASINDA ÇARPICI SONUÇ

HANEHALKI BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ KULLANIM ARAŞTIRMASINDA ÇARPICI SONUÇ

  HANEHALKIErzurum ve bulunduğu istatistiki bölgelerde bilgisayar ve internet kullanımı artış gösterdi. Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması, 2015 sonuçlarına göre, Erzurum ile birlikte Erzincan, Bayburt, Ağrı, Kars, Iğdır ve Ardahan?ın yer aldığı Kuzeydoğu Anadolu Bölgesinde bilgisayar kullanım oranı yüzde 37.9, internet kullanım oranı ise yüzde 40.2 olarak gerçekleşti. TÜİK VERİLERİ İstatistiki Bölge Birimleri Sınıflaması Düzey 1?e göre bireylerin bilgisayar ve İnternet kullanım oranı, 2015 verilerinde Kuzeydoğu Anadolu Bölgesinde bilgisayar kullananların yüzde 44.8?ni erkekler, yüzde 31.1?ini ise kadınlar oluşturdu. İnternet kullanım oranı ise erkeklerde yüzde 50.2, kadınlarda yüzde 30.4 olarak belirlendi. İNTERNET ERİŞİMİ VE BÖLGE İstatistiki Bölge Birimleri Sınıflaması Düzey 1 bazında hanelerde İnternet erişimi, 2015 verilerine göre, Kuzeydoğu Anadolu Bölgesinde bilgisayarı bulunan hanelerin yüzde 51.6?sında internet erişimi bulunuyor. Bu hanelerde bilgisayarı bulunan ve internet erişimi bulunmayan hane sayısı oranı ise yüzde 47.6. Bilinmeyenlerin oranı ise yüzde 0.8. DÜZENLİ İNTERNET KULLANIMI VE KUZEYDOĞU İstatistiki Bölge Birimleri Sınıflaması Düzey 1?e göre son üç ay içinde düzenli İnternet kullanan bireyler 2015 Araştırmasında Kuzeydoğu Anadolu İstatistik Bölgesinde düzenli internet kullanım oranı yüzde 88.6?ya çıktı. İnternet erişimi bulunan hanelerde düzenli internet kullanan erkeklerin oranı yüzde 89.3, kadınların oranı ise yüzde 86.4 olarak hesaplandı. HANEHALKI BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ KULLANIM ARAŞTIRMASI, 2015 İnternet kullanan bireylerin oranı yüzde 55,9 oldu. Bilgisayar ve internet kullanım oranları 2015 yılı Nisan ayında 16-74 yaş grubundaki bireylerde sırasıyla yüzde 54,8 ve yüzde 55,9 oldu. Bu oranlar erkeklerde yüzde 64 ve yüzde 65,8 iken, kadınlarda yüzde 45,6 ve yüzde 46,1?dir. Bilgisayar ve internet kullanım oranları, 2014 yılında yüzde 53,5 ve yüzde 53,8?di. ON HANENİN YEDİSİ İNTERNET ERİŞİM İMKANINA SAHİP Türkiye genelinde İnternet erişim imkanına sahip hanelerin oranı 2015 yılı Nisan ayında yüzde 69,5 oldu. Evden internete erişimi olmayan hanelerin yüzde 59,5?i evden internete bağlanmama nedeni olarak internet kullanımına ihtiyaç duymadıklarını belirtti. Bunu yüzde 44,7 ile internet kullanımının yeterince bilinmediği, yüzde 38,5 ile bağlantı ücretlerinin yüksekliği takip etti. Genişbant internet erişim imkanına sahip hanelerin oranı yüzde 67,8 oldu. Buna göre hanelerin yüzde 37,4?u sabit genişbant bağlantı (ADSL, kablolu internet, fiber vb.) ile internete erişim sağlarken, yüzde 58,7?si mobil genişbant bağlantı ile internete erişim sağladı. Darbant bağlantı ise hanelerin yüzde 2,7?sinde internet erişimi için kullanıldı. HANELERİN YÜZDE 96,8?İNDE CEP TELEFONU VAR Hanelerin 2015 yılı Nisan ayında yüzde 96,8?inde cep telefonu veya akıllı telefon bulunurken, sabit telefon bulunma oranı yüzde 29,6 oldu. Aynı dönemde hanelerin yüzde 25,2?sinde masaüstü bilgisayar, yüzde 43,2?sinde taşınabilir bilgisayar ve yüzde 20,9?unda İnternete bağlanabilen TV bulunmaktadır. İNTERNET KULLANIM AMAÇLARI ARASINDA SOSYAL MEDYA İLK SIRADA YER ALDI İnternet kullanım amaçları dikkate alındığında, 2015 yılının ilk üç ayında internet kullanan bireylerin yüzde 80,9?u sosyal medya üzerinde profil oluşturma, mesaj gönderme veya fotoğraf vb. içerik paylaşırken, bunu yüzde 70,2 ile online haber, gazete ya da dergi okuma, yüzde 66,3 ile sağlıkla ilgili bilgi arama, yüzde 62,1 ile kendi oluşturduğu metin, görüntü, fotoğraf, video, müzik vb. içerikleri herhangi bir web sitesine paylaşmak üzere yükleme, yüzde 59,4 ile mal ve hizmetler hakkında bilgi arama takip etti. İNTERNET EN ÇOK EVDE KULLANILDI İnterneti 2015 yılının ilk üç ayında kullanan 16-74 yaş grubu bireylerin yüzde 87,1?i evde kullandı. Bunu yüzde 42,5 ile işyeri, yüzde 37,7 ile akraba, arkadaş evleri, yüzde 29,2 ile alışveriş merkezi, havaalanı, vb. kablosuz bağlantının yapılabildiği yerler takip ederken, internet kafede kullanım oranı yüzde 10,6 oldu. EV VE İŞ YERİ DIŞINDA İNTERNET KULLANIMI İÇİN TAŞINABİLİR CİHAZ KULLANIMI ARTTI İnterneti 2015 yılının ilk üç ayında kullanan bireylerin yüzde 74,4?ü ev ve işyeri dışında internete kablosuz olarak bağlanmak için cep telefonu veya akıllı telefon kullanırken, yüzde 28,9?u taşınabilir bilgisayar (dizüstü, netbook, tablet vb.) kullandı. Bu oranlar 2014 yılının aynı döneminde sırasıyla yüzde 58 ve yüzde 28,5 idi. İNTERNET KULLANAN BİREYLERİN YÜZDE 53,2?Sİ E-DEVLET HİZMETLERİ KULLANDI İnterneti 2014 yılı Nisan ayı ile 2015 yılı Mart aylarını kapsayan on iki aylık dönemde kullanan bireylerin kişisel amaçla kamu kurum/ kuruluşları ile iletişime geçmek veya kamu hizmetlerinden yararlanmak için interneti kullanma oranı yüzde 53,2 oldu. Bu oran önceki yılın aynı döneminde (2013 Nisan-2014 Mart) yüzde 53,3?tü. Kullanım amaçları arasında kamu kuruluşlarına ait web sitelerinden bilgi edinme yüzde 50,5 ile ilk sırayı aldı. İNTERNET ÜZERİNDEN ALIŞVERİŞ ARTTI İnternet kullanan bireylerin internet üzerinden kişisel kullanım amacıyla mal veya hizmet siparişi verme ya da satın alma oranı yüzde 33,1 oldu. Önceki yıl İnternet üzerinden alışveriş yapanların oranı ise yüzde 30,8?di. İnternet üzerinden alışveriş yapan bireylerin 2014 yılı Nisan ile 2015 yılı Mart aylarını kapsayan on iki aylık dönemde yüzde 57,4?ü giyim ve spor malzemesi, yüzde 27?si seyahat bileti, araç kiralama vb, yüzde 25,5?i ev eşyası (Mobilya, oyuncak, beyaz eşya vb), yüzde 22,4?ü elektronik araçlar (Cep telefonu, kamera, radyo, TV, DVD oynatıcı vb.), yüzde 18,4?ü kitap, dergi, gazete (e-kitap dahil) aldı. İnternet üzerinden 2014 yılı Nisan ile 2015 yılı Mart aylarını kapsayan on iki aylık dönemde satın alış ya da sipariş veren bireylerin yüzde 23,2?si sorun yaşadı. En çok karşılaşılan sorun türleri teslimatın belirtilenden daha yavaş olması yüzde 47 ve yanlış veya hasarlı ürün veya hizmetin teslim edilmesi yüzde 45,4 oldu. DÜZENLİ İNTERNET KULLANICISI ARTTI Son 3 ay içerisinde İnternet kullanan bireylerden İnterneti hemen her gün veya haftada en az bir defa kullanan bireylerin oluşturduğu düzenli İnternet kullanıcı oranı 2015 yılının ilk üç ayında yüzde 94,2 oldu.

Başlık