İKİNCİ: ÖĞRETMEN ATAMALARI YETERLİ DEĞİL

İKİNCİ: ÖĞRETMEN ATAMALARI YETERLİ DEĞİL

öÄ?der bÅ?k Şuurlu Öğretmenler Derneği(ÖĞ-DER) Erzurum Şube Başkanı Abdullah İkinci, Erzurum`da öğretmen açığının had safhada olduğunu belirterek, "Şehrimizden giden öğretmen sayısı şehrimize mazeret tayini dolayısıyla gelen öğretmen sayısından 5 kat fazladır. Öğretmenlerin bölgeyi terk etmesinin önüne geçilmelidir." uyarısında bulundu. Yazılı açıklama yapan İkinci, 2014-2015 eğitim-öğretim yılının ikinci yarısında da şehirde öğretmen açığının kapatılamadığını söyledi. İkinci, Erzurum`da öğretmen açığının eğitimin yarayan kanası olduğunu ifade etti. Yeni bir eğitim öğretim dönemine girerken 330 bin öğretmen adayı kapı da atama beklerken yine ihtiyacı karşılayabilecek sayıda öğretmen atamasının yapılmadığını aktaran İkinci, "Sadece Erzurum?da 2 bin dolayında öğretmen ihtiyacı varken 300 civarında öğretmen atamasının yapılması düşündürücüdür. Bakanlığımız, eğitimin temel öznesi olan öğretmen ihtiyacını karşılamadan okullarımızdan, ilçe milli eğitimlerden nasıl başarı bekleyebiliyor? Maalesef okullarda dersler yine ders ücretli öğretmen yolu ile portatif yöntemle çözülecek." dedi. İL İÇİ ÖĞRETMEN TAYİNLERİ EĞİTİMİ VURUYOR İl içi öğretmen tayinlerinin de eğitimi olumsuz yönde etkilediğine dikkat çeken ÖĞ-DER Başkanı İkinci, açıklasında şu görüşlere yer verdi: "Her 6 ayda bir farklı gerekçelerle yüzlerce öğretmenin yer değiştirdiği ve şehri terk ettiği bir ilde istenilen eğitim standardı nasıl yakalanabilir. Bir okulda 6 ayda bir kadro sürekli yenileniyorsa o okuldan, okulun idarecisinden, öğrencisinden nasıl başarı beklenebilir. Şehrimizden giden öğretmen sayısı şehrimize mazeret tayini dolayısıyla gelen öğretmen sayısından 5 kat fazladır. Öğretmenlerin doğuyu terk etmesinin önüne geçilmelidir. Köylerde görev yapan öğretmenlerimizin lojman ihtiyacı okullarında malzeme ve ısınma sorunu had safhadadır. Bu yüzden çoğu ilçemizde ve köylerde öğretmenler barınamamaktadır. 93 Harbinden kalmış baraka evlerde yeni atanan öğretmenlerin kalabileceğini kimse beklemesin. Köy okullarının çok ciddi sorunu olan altyapı, ısınma ve lojman ihtiyacı acilen çözülmelidir."