Sektörde 47. yılını dolduran Mercedes-Benz Türk, 2014 yılında tarihinin rekorunu kırdı.
· Mercedes-Benz Türk, 2014?te elde ettiği toplam 54.118 adetlik satış hacmi ile tarihinin en yüksek araç satışını gerçekleştirdi.1967?de kurulduğu günden bu güne toplam yatırım tutarı 885 milyon ??ya ulaşan şirket, üretime başladığından bu yana 72.000?in üzerinde otobüs ve 203.000?i aşkın kamyon üretimi gerçekleştirdi.
· İhracat pazarlarındaki gücünü arttıran Mercedes-Benz Türk, 2014 yılında toplamda 3.000 adet otobüs, 500 adet kamyon ihraç etti.
· Mercedes-Benz Türk Direktörler Kurulu Başkanı Rainer Genes, şirket olarak yatırımların yanı sıra üretim, ihracat ve yaratılan istihdam ile Türkiye ekonomisine katkıda bulunmaya devam ettiklerini ve Daimler?in Ar&Ge ve IT üssü konumuna geldiklerini belirtti.
Mercedes-Benz Türk 2014 yılında da, yeni teknolojilere, yalın süreçlere, insan kaynağının gelişimine, Ar-Ge çalışmalarına, otobüs ve kamyon fabrikalarına yönelik yatırımlarına ve kurumsal sosyal sorumluluk projelerine devam etti.
Rekor satış hacmi
Mercedes-Benz Türk, 2014 yılını tüm ürün grupları dahil, toplamda 54.118 adetlik (50.030 adet yeni, 4.088 adet 2. El) satış hacmi ile tarihinin en yüksek araç satışını gerçekleştirerek kapattı.
Yatırımlar tüm hızıyla devam etti
2014 yılında yaklaşık 77 milyon ? yatırım yapan şirketin, 1967?de kurulduğu günden bu güne toplam yatırım tutarı 885 milyon ??ya ulaştı. Mercedes-Benz Türk A.Ş., üretime başladığı 1968 yılından bu yana toplam 72.000 adedin üzerinde otobüs ve 203.000 adedi aşkın kamyon üretimi gerçekleştirdi. 2014 yılında ürettiği 3.686 otobüs ve tarihinin en yüksek üretim rakamı olan 18.519 adet kamyon ile de pazardaki liderliğini sürdürdü.
Mercedes-Benz Türk, müşteri talep ve beklentileri doğrultusunda ürünlerini geliştirmeye yönelik yaptığı yatırımların dışında üretim tesislerine olan yatırımlarını da sürdürdü. Bu kapsamda 2014 yılında Aksaray Kamyon Fabrikası?na 21 milyon ??luk, Hoşdere Otobüs Fabrikası?na ise 23 milyon ??luk yatırım yapan Mercedes-Benz Türk, kurulduğu günden bugüne kadar kamyon fabrikasına toplamda 311 milyon ??luk ve otobüs fabrikasına toplam 403 milyon ??luk yatırım gerçekleştirmiş oldu.
Böylece Mercedes-Benz Türk, ihracat pazarlarındaki konumunu güçlendirmenin yanı sıra yurtiçi ve yurtdışı pazarlardaki müşterilerinin beklentilerine ve özel isteklerine de daha hızlı yanıt verebilecek konuma geldi.
Rainer Genes: ?Türkiye ekonomisine katkıda bulunuyoruz?
Mercedes-Benz Türk Direktörler Kurulu Başkanı Rainer Genes, 2014 yılının değerlendirilmesi ile ilgili olarak düzenlenen basın toplantısında şunları söyledi: ?Mercedes-Benz Türk olarak yaptığımız yatırımlar, üretim, ihracat ve yarattığımız istihdam ile Türkiye ekonomisine katkıda bulunuyoruz. Ayrıca kalifiye mühendis ve uzmanlarımız ile ana şirketimiz Daimler?in Ar&Ge ve IT üssü konumuna geldik. 2014 yılını satış hacmi açısından tarihi bir rekora imza atarak kapattık, 2015 yılında da tüm ürün gruplarımızda pazar konumumuzu güçlendirmeye ve hem ekonominin hem de sektörümüzün gelişimine katkı sağlamaya devam edeceğiz. ?
47 yıldır otobüs sektörünün lideri
Otobüs ürün grubunda, şehirlerarası ve şehiriçi otobüs satışı ile toplamda 752 adetlik satış rakamına ulaşan Mercedes-Benz Türk, yine en fazla tercih edilen şehirlerarası otobüs markası olmayı başardı. Bunun ötesinde şirket, otobüs ihracat rakamını geçtiğimiz yıla kıyasla % 6 oranında arttırarak başta Batı Avrupa olmak üzere 3.000?i aşkın otobüs ihracatı gerçekleştirdi. Böylece şirketin bugüne kadarki toplam otobüs ihracat rakamı 33.000 adede ulaştı.
Mercedes-Benz kamyonlar aralıksız 13 yıldır pazar lideri
Mercedes-Benz Türk?ün kamyon ürün grubu ise, 2014 yılında da 18.353 adetlik rekor satış ile pazarın başrolündeydi. Bu rakam ile şirket, tarihinin en yüksek kamyon satış adedine ulaştı. Ürettiği kamyonların 500 adedini 2014 yılı içerisinde ihraç eden Mercedes-Benz Türk?ün kuruluşundan bu yana ihraç ettiği toplam kamyon sayısı da böylece 31.500 adede ulaştı. Şirket, 2015 yılında Aksaray Kamyon Fabrikası?ndan dünya pazarlarına ihraç edeceği araç sayısını arttırmaya yönelik çalışmalarını da sürdürüyor.
Sprinter yenilendi, yeni Vito pazara sunuldu
Hafif ticari araçlar ürün grubunda ise Mercedes-Benz Türk, 2014 yılını 7.825 adetlik satışla kapattı. Yenilenmesiyle birlikte personel, okul taşımacılığı ve turizm sektörlerinin lideri olan Sprinter, Mercedes-Benz Türk?ün sektördeki gücüne güç kattı. 2014 yılı sonunda pazara sunulan yeni Mercedes-Benz Vito ise, şimdiden segmentinin en ilgi çeken ve gerek fiyatı, gerek eşsiz güvenlik donanımları ile en çok tercih edilen aracı oldu. Mercedes-Benz Türk hafif ticari araçlar grubu da, 2015 yılında satışlarını ve pazar payını arttırmayı hedefliyor.
Mercedes-Benz otomobiller rekora doymuyor
Otomobil ürün grubunda Mercedes-Benz Türk, 2013 yılında kırdığı rekoru yineledi ve 23.100 adetlik otomobil satışı ile tarihinin en yüksek otomobil satış adedine ulaştı. Şirket, 2014 yılında yeni kompakt modelleri A-, B- ve CLA?yı dizel otomatik versiyonları ile pazara sundu. Türkiye pazarı için büyük önem taşıyan yeni nesil C-Serisi ve Mercedes-Benz?in amiral gemisi S-Serisi?nin 2 kapılı yepyeni versiyonu yeni S-Coupé, 2014 yılının en önemli yeniliklerindendi. 2015 yılında ise şirket S-Maybach, Mercedes-AMG GT gibi ürün portföyünün en tepesinde yer alan modellerin yanı sıra segmentinde çığır açacak olan GLE-Coupé, yenilenen GLE ve yepyeni GLC?yi pazara sunmaya hazırlanıyor.
Satılan her iki araçtan biri kredilendiriliyor, 2.El alım satım aktiviteleri büyüyor
Sattığı her iki araçtan birini finansman şirketi olan ?Mercedes-Benz Finansman Türk A.Ş.? aracılığı ile kredilendiren Mercedes-Benz Türk, 2014 yılında 2. El organizasyonunu da güçlendirdi. 2009 yılında başlayan 2. El faaliyetleri kapsamında toplamda 4.145 adetlik araç satışı gerçekleştiren Mercedes-Benz Türk, bu satış adedi ile satışlarını %13 oranında arttırarak, tarihinin en yüksek 2.El araç satışını yakalamış oldu.
Sosyal sorumluluk projeleri güçleniyor
?Her işin başı eğitim? prensibini benimseyen Mercedes-Benz Türk, sürdürdüğü sosyal sorumluluk çalışmaları ile uzun yıllardır Türkiye?nin çağdaş geleceğine katkıda bulunuyor. Hem şirket içinde hem dışında eğitim ve kişisel gelişimin desteklenmesi, Mercedes-Benz Türk?ün sosyal sorumluluk felsefesinin temelini oluşturuyor.
Mercedes-Benz Türk, 2014 yılında yeni sosyal sorumluluk projesi ?EML?miz Geleceğin Yıldızı? adlı projesini de hayata geçirdi. Şirket proje kapsamında, endüstriyel teknik eğitim, okul ve kurumlarının motor bölümlerinin geliştirilmesi amacıyla laboratuvarlarını yeniliyor ve gerekli ekipmanlarla donatıyor. Mercedes-Benz Türk?ün Mercedes-Benz Bayileri ile Milli Eğitim Bakanlığı?nın işbirliğinde gerçekleştirdiği proje çerçevesinde, 23 farklı endüstriyel teknik eğitim, okul ve kurumun motor bölümlerinin geliştirilmesi amacıyla laboratuvarları yenilenecek.
Ayrıca, Mercedes-Benz Türk?ün meslek sahibi olmak isteyen kızları eğitim yolunda desteklemek üzere Çağdaş Yaşamı Destekleme Derneği işbirliği ile hayata geçirdiği ??Her Kızımız Bir Yıldız?? projesi 2014 yılında 10 yaşına bastı. 2004 yılında 17 ilde okuyan 200 kız öğrenciyi destekleyerek projeye başlayan Mercedes-Benz Türk, bu süreçte toplam 56 ilden 3.155 kız öğrenciye eğitim desteği verdi. Proje kapsamında 1.200 öğrenciye burs verilmeye devam ediliyor. Projeden burs alarak eğitimini tamamlamış olan 20 yıldız kız, Mercedes-Benz Türk bünyesinde istihdam ediliyor.
Mercedes-Benz Türk 2015?e hazır
Mercedes-Benz Türk, oluşturduğu stratejik plan ve projeleri ile 2015 yılında da pazar paylarını arttırıp daha da güçlenmeyi, tüm ürün gruplarındaki pazar konumunu geliştirmeyi, yatırımlarını sürdürmeyi, müşteri ve pazar beklentileri doğrultusunda ürün portföyünü geliştirip genişletmeyi ve bayi, çalışan, tedarikçi işbirliği ile her zaman olduğu gibi başarılı bir yıl geçirmeyi hedefliyor.