OTOMOBİL VE HAFİF TİCARİ SATIŞLARI PATLADI

OTOMOBİL VE HAFİF TİCARİ SATIŞLARI PATLADI

  OTOMOOtomotiv Distribütörleri Derneği (ODD), 2015 yılı Haziran ayı `Otomobil ve Hafif Ticari Araç Pazarı` istatistiklerini açıkladı. Buna göre; Türkiye otomobil ve hafif ticari araç toplam pazarı, 2015 yılı ilk altı ayında bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 50,79 artarak 432 bin 550 adet olarak gerçekleşti. 2014 yılı altı aylık dönemde 286 bin 861 adet toplam pazar gerçekleşti . Otomobil satışları, 2015 yılı Ocak-Haziran döneminde bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 45,21 artarak 327 bin 846 âdete yükseldi. 2014 yılı aynı dönemde 225 bin 773 adet satış gerçekleşti . Hafif ticari araç pazarı, 2015 yılı ilk altı ayında geçen yıla göre yüzde 71,4 oranında artarak 104 bin 704 âdete ulaştı. Geçen yıl aynı dönemde 61 bin 88 adet satış yapıldı. Otomobil ve Hafif Ticari Araç Pazarı 2015 Yılı 2015 yılı Haziran ayı otomobil ve hafif ticari araç pazarı 86 bin 158 âdete ulaştı. 60.163 adet olan 2014 yılı Haziran ayı otomobil ve hafif ticari araç pazar toplamına göre satışlar yüzde 43,21 oranında arttı. 2015 yılı Haziran ayında otomobil satışları bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 43,34 artarak 67 bin 766 adet olarak gerçekleşti. 2015 yılı Haziran ayında hafif ticari araç pazarı 2014 yılının Haziran ayına göre yüzde 42,74 artarak 18 bin 392 adet seviyesine ulaştı. 2015 yılı ilk altı aylık dönemde, 1600cc altındaki otomobil satışlarında yüzde 46,82, 1600-2000cc aralığında motor hacmine sahip otomobil satışlarında yüzde 15,58 ve 2000cc üstü otomobillerde yüzde 17,46 artış görüldü. 2015 yılı altı aylık dönemde, 85kW altı 12 adet, 121kW üstü ise 30 adet elektrikli otomobil satışı gerçekleşti. 2015 yılı ilk altı ayında, otomobil pazarında ortalama emisyon değerlerine göre en yüksek paya yüzde 42,20 oranıyla 100-120 gr/km arasındaki otomobiller 138 bin 358 adet ile sahip oldu. 2015 yılı ilk altı aylık dönemde, dizel otomobil satışlarının payı yüzde 59,88?e gerilerken, otomatik şanzımanlı otomobillerin payı ise yüzde 47,80?e yükseldi. 2015 yılı Ocak-Haziran döneminde otomobil pazarı segmentinin yüzde 84,06?sını yine vergi oranları düşük olan A, B ve C segmentlerinde yer alan araçlar oluşturdu. Segmentlere göre değerlendirildiğinde, en yüksek satış âdetine yüzde 52,16 pay alan C (171 bin 19 adet) segmenti ulaştı. Kasa tiplerine göre değerlendirildiğinde ise, en çok tercih edilen gövde tipi yine sedan otomobiller (yüzde 49,36 pay, 161 bin 820 adet) oldu. 2015 yılı Ocak-Haziran döneminde hafif ticari araç pazarı gövde tipine göre değerlendirildiğinde; en yüksek satış âdetine yüzde 71,46 pay ile Van (74 bin 825 adet), ardından yüzde 12,28 pay ile Kamyonet (12 bin 855 adet), yüzde 10,52 pay ile Minibüs (11 bin 10 adet) ve yüzde 5,74 pay ile Pick-up (6 bin 14 adet) yer aldı. Otomobil ve hafif ticari araç toplam pazarı 2015 yılı Ocak-Haziran döneminde 432 bin 550 adete ulaşarak, 2014 yılı aynı döneme göre baz etkisiyle yüzde 50,79 artış göstermiştir. 2015 yılı ikinci yarısında; ABD Merkez Bankası?nın (FED) ekonomideki iyileşmeye paralel olarak, politika faiz artırma beklentisi, Avrupa Merkez Bankası?nın (ECB) ekonomik toparlanmayı desteklemek amacıyla parasal genişlemeye devam etme kararı, jeopolitik gelişmeler, Merkez Bankası?nın enflasyonla mücadele kararlılığı, cari işlemler açığındaki gelişim, gerçekleştirilen genel seçim sonrası süreç etkili olacağı bildirildi. 2015 yılı otomotiv sektörü toplam pazarının 900-950 bin adet aralığında gerçekleşeceği beklenmektedir. Türkiye Otomotiv pazarında 2015 yılı ilk altı aylık dönemde otomobil ve hafif ticari araç toplam pazarı 432 bin 550 adet olarak gerçekleşti. 286 bin 861 adet olan 2014 yılı aynı dönemi otomobil ve hafif ticari araç pazar toplamına göre satışlar yüzde 50,79 oranında artış gösterdi. 2015 yılı Haziran ayı otomobil ve hafif ticari araç toplam pazarı 86 bin 158 adet olarak gerçekleşti. 60 bin 163 adet olan 2014 yılı Haziran ayı otomobil ve hafif ticari araç pazar toplamına göre satışlar yüzde 43,21 oranında arttı. Otomobil ve hafif ticari araç pazarı, 10 yıllık Haziran ayı ortalama satışlara göre yüzde 38,84 artış gösterdi. Türkiye Otomotiv pazarında, 2015 yılı ilk altı aylık dönemde otomobil satışları bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 45,21 artarak 327 bin 846 âdete yükseldi. Geçen sene aynı dönemde 225 bin 773 adet satış gerçekleşti. 2015 yılı Haziran ayında otomobil satışları bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 43,34 artarak 67 bin 766 âdete ulaştı. Geçen sene Haziran ayında 47 bin 278 adet satış gerçekleşti. Otomobil pazarı, 10 yıllık Haziran ayı ortalama satışlara göre yüzde 58,03 artış gösterdi. Türkiye Otomotiv pazarında, hafif ticari araç pazarı 2015 yılı Ocak-Haziran döneminde geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 71,4 oranında artarak 104 bin 704 adet seviyesinde gerçekleşti. Geçen sene aynı dönemde 61 bin 88 adet satışa ulaşıldı. Hafif ticari araç pazarı 2015 yılı Haziran ayında geçen yılın aynı ayına göre yüzde 42,74 oranında artarak 18 bin 392 adet seviyesine ulaştı. Geçen sene Haziran ayında 12 bin 885 adet satış gerçekleşti. Hafif ticari araç pazarı, 10 yıllık Haziran ayı ortalama satışlara göre yüzde 4,08 azaldı. 2015 yılı Ocak-Haziran dönemi otomobil pazarı motor hacmine göre incelendiğinde, en yüksek paya yüzde 95,78 oranıyla yine 1600cc altındaki otomobiller 314.008 adet ile sahip oldu. Ardından yüzde 3,34 pay ile 1600-2000cc aralığındaki otomobiller ve yüzde 0,87 pay ile 2000cc üstü otomobiller yer aldı. 2014 yılı aynı dönemine göre 1600cc altındaki otomobil satışlarında yüzde 46,82, 1600-2000cc aralığında motor hacmine sahip otomobil satışlarında yüzde 15,58 ve 2000cc üstü otomobillerde yüzde 17,46 artış yaşandı. 2015 yılı altı aylık dönemde, 85kW altı 12 adet, 121kW üstü ise 30 adet elektrikli otomobil satışı gerçekleşti. 2015 yılı Ocak-Haziran döneminde otomobil pazarı ortalama emisyon değerlerine göre incelendiğinde, en yüksek paya yüzde 42,20 oranıyla 100-120 gr/km arasındaki otomobiller (138 bin 358 adet) ve ardından yine yüzde 29,43 pay ile 120-140 gr/km arasındaki otomobiller (96 bin 470 adet ) sahip oldu. 2015 yılı Ocak-Haziran döneminde dizel otomobil satışları geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 39,19 oranında arttı. 2015 altı aylık otomobil satış adetleri, 2014 yılı aynı dönem ile kıyaslandığında, dizel payı yüzde 62,47?den yüzde 59,88?e (196 bin 300 adet) geriledi. 2015 yılı Ocak-Haziran döneminde otomatik şanzımanlı otomobil satış adetleri 2014 yılı aynı dönemine göre yüzde 52,16 arttı. 2015 yılı altı aylık otomobil satış adetleri geçen yıl ile kıyaslandığında, otomatik şanzımanlı otomobil satışlarının payı yüzde 45,61?den yüzde 47,80?e (156 bin 695 adet) yükseldi. 2015 yılı Ocak-Haziran döneminde otomobil pazarı segmentinin yüzde 84,06?sını yine vergi oranları düşük olan A, B ve C segmentlerinde yer alan araçlar oluşturdu. Segmentlere göre değerlendirildiğinde, en yüksek satış âdetine yüzde 52,16 pay alan C (171 bin 19 adet) segmenti ve ardından yüzde 31,23 pay ile B (102 bin 389 adet) segmenti ulaştı. 2015 yılı Ocak-Haziran dönemi kasa tiplerine göre değerlendirildiğinde, en çok tercih edilen gövde tipi yine sedan otomobiller (yüzde 49,36 pay, 161 bin 820 adet) oldu. Sedan otomobilleri yüzde 31,68 pay ve 103 bin 849 adet satış ile H/B, yüzde 13,45 pay ve 44 bin 85 adet satış ile SUV otomobiller takip etti. 2015 yılı Ocak-Haziran döneminde hafif ticari araç pazarı gövde tipine göre değerlendirildiğinde; en yüksek satış âdetine yüzde 71,46 pay ile van (74 bin 825 adet), ardından yüzde 12,28 pay ile kamyonet (12 bin 855 adet), yüzde 10,52 pay ile minibüs (11 bin 10 adet) ve yüzde 5,74 pay ile pick-up (6 bin 14 adet) yer aldı. 2015 YILINA AİT GÖRÜNÜM IMF Dünya Ekonomik Görünüm Raporu, 2015 Nisan ayı tahminlerine göre; Dünya için 2015 yılı büyüme tahmininin yüzde 3,5, 2016 yılı için ise yüzde 3,8 olduğu görüldü. Raporda, Dünyanın büyüme konusunda lokomotifi olan Amerika?daki büyüme hızının 2015 yılı ve 2016 yılı için yüzde 3,1 olacağı beklendi. Türk otomotiv ihracatı için son derece önemli yer tutan Avrupa içinde büyüme hızının 2015 yılında yüzde 1,5 ve 2016 yılında da yüzde 1,6 seviyesinde olacağı tahmin edildi. LMC Automotive, 2015 yılı 1. çeyrek itibariyle 2015 yılı ve 2016 yılı dünya otomotiv pazarı tahminlerini yayınladı. 2015 yılı 1. çeyrek sonuçlarına göre; 2015 yılı dünya toplam otomotiv pazarının geçen yıla oranla yüzde 2,0 artışla, 92,4 milyon adet seviyesinde gerçekleşmesi bekleniyor. 2016 yılında ise dünya otomotiv pazarının bir önceki yıla göre yüzde 4,8 artışla 96,8 milyon adet seviyesine ulaşması tahmin ediliyor. LMC Automotive, 2015 yılı 1. çeyrek itibariyle 2015 yılı ve 2016 yılı dünya otomotiv üretimi tahminlerini yayınladı. LMC Automotive 1. çeyrek sonuçlarına göre; 2015 yılı dünya toplam otomotiv üretiminin geçen yıla oranla yüzde 2,8 artışla, 93,3 milyon adet düzeyinde gerçekleşmesi bekleniyor. 2016 yılında ise dünya otomotiv üretiminin bir önceki yıla göre yüzde 4,9 artışla yaklaşık 97,9 milyon âdete ulaşması tahmin ediliyor. Türkiye?deki büyüme oranının 2014 Ekim ayında açıklanan orta vadeli programa göre, 2015 yılında yüzde 4,0 ve 2016 yılında yüzde 5,0 seviyesinde gerçekleşmesi bekleniyor. IMF 2015 Nisan ayı tahminlerine göre, Türkiye için büyüme oranları 2015 yılı için yüzde 3,1, 2016 yılı için yüzde 3,6 olarak bekleniyor. 2015 yılı otomotiv sektörü toplam pazarının 900-950 bin adet aralığında gerçekleşeceği beklendiği açıklandı.