TÜKETİCİ HAKEM HEYETLERİNE BAŞVURU SAYISI ARTIYOR

TÜKETİCİ HAKEM HEYETLERİNE BAŞVURU SAYISI ARTIYOR

Yakutiye Kaymakamlığı Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Başkanı, Kaymakamlık Yazı İşleri Müdürü Fethi Yurttaş, tüketici hakem heyetine  başvurularının her geçen gün arttığını söyledi. Yurttaş,  2014 yılında 13 bin başvuru olduğunu belirterek,  8 bin 400 dosyayı karara bağladıklarını söyledi. Tüketicinin, bilinçlendikçe hakkını arama konusunda daha duyarlı olduğunu söyleyen Yurttaş, "Tüketici Sorunları Hakem Heyetimize, 2014 yılında 13 bin başvuru yapıldı.  Görüldüğü üzere tüketicilerimiz, hak arama konusunda hızla bilinçlenmekte ve k Aldıkları başvurular hakkında yaptıkları titiz incelemeler sonucu  8 bin 400 dosyayı karara bağladıklarını ifade eden  Yurttaş "Bu  başvurulardan  7 bin 200?ü banka, 200?ü mesafeli satış, 180?i kapıdan satış, 450?si de ayıplı mal ve hizmetlerden oluşuyor." açıklamasını yaptı. "BANKALAR İLK SIRADA" Türkiye genelinde olduğu gibi en çok bankalar konusunda başvuru şikayeti aldıklarını  aktaran Yurttaş, kredi kartı aidatı, kredilerden alınan dosya masrafları, hesap işletim ücretleri gibi şikayetlerin, tüketicilerin en çok mağdur olduğu ve hak aradığı kısımlar olduğunu ifade etti. Yurttaş, şu bilgileri verdi: " Tüketici hakem heyeti kararlarının yaklaşık  yüzde 98?i tüketici lehine çıkıyor.  Ayıplı Mal ve Hizmet kategorisinde değerlendirdiğimiz ayakkabı, bilgisayar, cep telefonu, buzdolabı gibi ürünlerin şikayetlerinde de başvuru sayısı oldukça  fazla. Diğer önemli bir başvuru olarak Kapıdan Satışlar ve internet, telefon üzerinden yapılan alışverişleri gösterebilmek mümkündür. Kapıdan satışlarda mutlaka satıcıya kapıdan satış belgesi olup olmadığı sorulmalıdır. Eğer bu tür alışverişten caymak istiyorsak ilk 14  gün içerisinde satıcı firmanın adresine `cayma bildirimi` göndermemiz gerektiği unutulmamalıdır. Alışverişlerde mutlaka fatura alınmalıdır."  

Başlık