Hakan ÖZENEN / HT EKONOMİ
Otomotiv devi General Motors’un (GM) 2008’deki küresel kriz sonrası oluşan ‘iflas yolundaki marka’ imajını düzeltmek için 2010 yılında global iletişimin başına getirdiği 54 yaşındaki Selim Bingöl, son geri çağırma operasyonunu iyi yönetemediği için kovuldu.
GM’den yapılan resmi açıklamada Selim Bingöl’ün kişisel sebeplerden dolayı ayrıldığı bilgisi verilirken, asıl sebebin geçtiğimiz günlerde 2.6 milyon aracının geri çağrılması operasyonunu kötü yönetmesi olduğu ifade ediliyor. Bingöl, otomotiv dünyasında en üst düzey pozisyonda bulunan Türk unvanına sahipti.
400 KİŞİ ONA BAĞLIYDI
2010 yılında GM’nin CEO’su Ed Whitacre’ın sağ kolu olarak şirkete atanan Bingöl, Whitacre’ın ayrılması sonrasında da yeni CEO Dan Akerson ile çalışmaya devam etmişti. Ancak Bingöl’ün şirketle yollarını ayırması bu yılın başında GM’nin ilk kadın CEO’su olan Marry Barra’dan sonra olması dikkat çekti. Dünya çapında kendisine bağlı 400 kişinin çalıştığı Bingöl, Virginia Üniversitesi’nden mezun. Bingöl, Ed Whitacre’ın CEO olduğu ve 200 milyar dolarlık satın alma ve birleşme yaptığı dönem de AT&T şirketininde İletişimden Sorumlu Başkan Yardımcılığı görevinde bulundu ve gerçekleştirdiği bazı projelerle de dünya çapında ödüller aldı.
‘İŞİMİZİ ŞANSA BIRAKMAYIZ’
GM geçen ay arabayı ateşleme anahtarlarındaki sorunu çözmek için ABD’de satılan 2.6 milyon Chevrolet, Pontiac ve Saturn marka otomobili geri çağırdığını duyurmuştu. 1.3 milyar dolara mal olan geri çağırma ile ilgili CEO Barra, ‘Güvenlikte işimizi şansa bırakmıyoruz’ diye açıklama yapmıştı.
VOLT’LA İLGİLİ ÖZÜR BİNGÖL’E DÜŞMÜŞTÜ
1960 Amerika doğumlu olan Selim Bingöl, Türk basınına yaptığı açıklamada babasının doktor olduğunu ve üniversiteden sonra 1955 yılında Amerika’ya yerleştiğini belirtmişti. ABD hükümetinin 4 milyar dolarlık desteğiyle üretilen ancak satışa sunulduğu ilk yıl yapılan testlerde alev alan elektrikli Volt’la ilgili resmi özür dilemek Selim Bingöl’e düşmüştü. Bingöl, 6 bin 400 Volt sahibinden sadece 1015’inin aracını iade etmek için başvurduğunu belirterek, “Her bir araç sahibi ile temas kurduk. Müşterilerimizi mutlu etmenin tek yolu geri almak ise, bu konuda gereken yapılacaktır” demişti.