Tarih: 24.04.2014 20:31
Vatandaşa ucuz tablet ve cep telefon uyarısı
Vatandaşa "Ucuz Tablet Bilgisayar ve Cep Telefonu" Uyarısı
Bakanlık, tüketicileri piyasa fiyatının oldukça altında satılan özellikle tablet ve cep telefonları konusunda
uyardı
Gümrük Ve Ticaret Bakanlığı, piyasadaki her ürün grubunda olduğu gibi tablet bilgisayar ve cep telefonu
gibi ürünlerde de önemli kalite farkları bulunduğunu belirterek, tüketicileri piyasa fiyatının oldukça
altında satılan ürünlerin kalitesi konusunda uyardı. Bakanlıktan yapılan açıklamada, son zamanlarda,
çeşitli televizyon ve radyo kanallarında fiyatı piyasaya göre çok düşük bilgisayar, cep telefonu ve benzeri
teknolojik ürün reklamlarına yer verildiğinin gözlemlendiği ifade edildi.
TÜKETİCİ MAĞDUR OLUYOR
Bu tür ürünlerin satışı ve teslimatı aşamalarında önemli tüketici mağduriyetlerinin yaşandığı belirtilen
açıklamada, şu ifadelere yer verildi. "Piyasadaki her ürün grubunda olduğu gibi, tablet bilgisayar, cep
telefonu gibi ürünlerde de önemli kalite farkları vardır. Bu yüzden tüketiciler, piyasa fiyatının oldukça
altında satılan ürünleri değerlendirirken bu ürünlerin kalite düzeyinin de pahalı olanlardan farklı
olabileceğini göz önünde bulundurmalıdırlar. Tüketicilerin telefon, kısa mesaj, internet gibi iletişim
araçları vasıtasıyla yaptığı alışverişlerin hepsi hukuki olarak mesafeli satış olarak adlandırılmaktadır.
CAYMA HAKKINIZ VAR
Mesafeli satış yöntemiyle satın alınan ürünler teslim alındıktan sonra satıcı firmaya bildirimde bulunmak
kaydı ile mevcut 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanuna göre 7 gün içinde hiçbir gerekçe
belirtmeksizin yapılan alışverişten cayma hakkı bulunmaktadır. 28 Mayıs 2014 tarihinde yürürlüğe girecek
olan 6502 sayılı yeni Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ile bu 7 günlük süreyi 14 güne çıkartmış
bulunuyoruz. Bu bildirimden sonra satıcı, mevcut Kanuna göre 10 gün, yeni Kanuna göre 14 gün içinde
tüketicinin Ödemiş olduğu toplam bedeli hiçbir kesinti yapmadan iade etmek zorunda."
"AMBALAJ, KARGO GÖREVLİSİNİN YANINDA AÇILMALI"
Açıklamada, tüketicilerin kendilerine sahte, belgesiz, faturasız ya da herhangi başka bir nedenden dolayı
ayıplı bir ürün teslim edilebileceğini göz önünde bulundurarak ürün ambalajını kargo şirketi görevlisinin
yanında açmasının teslimat sonrasında yasal haklarını kullanabilmesini kolaylaştırdığı kaydedildi.Tüketicilerin güvenli gördükleri satış mecralarından alışveriş yapmalarının önemine işaret edilen
açıklamada, "Ürünlerle ilgili mağduriyet yaşayan tüketicilerimiz, 1.272,19 liranın altında kalan
uyuşmazlıklar için bağlı bulundukları ilçe kaymakamlığı bünyesindeki Tüketici Sorunları Hakem Heyetine
başvurmak, 1.272,19 liranın üzerindeki uyuşmazlıklar için ise tüketici mahkemelerinde dava açmak
suretiyle haklarını arayabiliyorlar" ifadesine yer verildi. Açıklamada, 28 Mayıs 2014 tarihinden sonra 3 bin
liraya kadar olan uyuşmazlıklar için tüketici hakem heyetlerine başvuru yapılabileceği de bildirildi
Orjinal Habere Git
— HABER SONU —